Mint az már mindenki számára ismeretes, a debreceni repülőtér tulajdonosai a repülőtér használatával és a repülőgépeink tárolásával
kapcsolatban olyan egyoldalú döntést hoztak, ami a további debreceni működésünket teljes mértékben ellehetetlenítette. Gondolok itt a duplájára emelt hangárbérleti díjra és a kötelezően bevezetésre került leszállási illetékre, melynek mértéke leszállósúlyra vetítve kétszerese annak, amennyit egy Airbusz 320 esetén kell fizetni. Kár, hogy nálunk a nemzetközi gyakorlat- amely szerint a helyi repülőklub gépei nem fizetnek leszállási illetéket- nem tud érvényesülni.
A tárgyalások -nem meglepő módon- nem vezettek eredményre sem a repülőtér vezetésével, sem a tulajdonossal, így nem volt más lehetőségünk, mint a kapott ultimátum végéig elhagyni a repülőteret. Meg kell említeni, hogy a repülőtér vezetése folyamatosan klubunk mellett állt, de amint az később kiderült, a döntés nem az Ő kezükben volt.
Érthetetlen számunkra, hogy most milyen biztonsági kockázatot jelenthet a klubunk tevékenysége a repülőtérre nézve, tekintve, hogy 26 éve nem volt egyetlen baleset vagy komolyabb repülési esemény, amelyet a klub működésével kapcsolatba lehetne hozni.
Bízunk benne, hogy előbb-utóbb nálunk is megtanulnak úgy gondolkodni a döntéshozók, mint számos külföldi -nagy forgalmú- repülőtéren, ahol minden gond nélkül megfér együtt a sportrepülés és a polgári “nagygépes” repülés.